FAQ Zakelijk Leasen

De meest gestelde vragen over zakelijk leasen staan voor u op een rij. Wij hebben deze zo overzichtelijk mogelijk onderverdeeld en uiteraard beantwoord. Staat uw vraag er niet bij of is deze nog niet helemaal beantwoord, neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

APK

Wat is de APK?

APK staat voor Algemene Periode Keuring en is een wettelijk verplichte keuring voor auto’s. Deze keuring vindt voor nieuwe benzine- en elektrische auto’s na 4 jaar plaats en wordt om de 2 jaar herhaalt, na 8 jaar moet dit jaarlijks gebeuren. Nieuwe diesel- en LPG auto’s moeten na 3 jaar voor het eerst gekeurd worden, daarna moet uw leaseauto jaarlijks APK gekeurd worden.

Wanneer moet mijn auto APK gekeurd worden?

De leaseauto moet altijd vóór de vervaldatum gekeurd worden. De berijder van de leaseauto is hiervoor verantwoordelijk. Garant Lease stuurt hiervoor tijdig een schriftelijk bericht.
Let op! Laat de APK altijd voor de vervaldatum uitvoeren, dit om een boete te voorkomen.

Wie betaalt de kosten voor de APK?

De kosten zijn bij (full) operational lease inbegrepen.

Hoe kan ik een afspraak voor APK maken?

Voor een afspraak voor APK maakt u een afspraak bij AutoFirst of Vakgarage bij u in de buurt.
Let op! Laat de APK altijd voor de vervaldatum uitvoeren, dit om een boete te voorkomen.

Onderhoud

Wanneer heeft mijn auto onderhoud nodig?

Dat verschilt per auto. In de meeste gevallen geeft de display in het dashboard aan wanneer de auto toe is aan een onderhoudsbeurt. Ook staat in het instructieboekje vermeld wanneer onderhoud nodig is.

Waar kan ik terecht voor onderhoud?

Voor reparaties en onderhoud maakt u een afspraak bij AutoFirst of Vakgarage bij u in de buurt.

Wie betaalt de kosten bij onderhoud?

Bij (full) operational lease is het onderhoud meestal inbegrepen. In uw contract ziet u precies zien wat er is inbegrepen.

Vervangend Vervoer

Wat is vervangend vervoer?

Vervangend vervoer of een vervangende auto wordt u aangeboden als uw auto om welke reden dan ook, niet beschikbaar voor u is. Zoals bij schadeherstelwerkzaamheden of groot onderhoud bij de garage. Als u met uw auto strandt en niet verder kunt rijden, wordt doorgaans via de hulpverlening een vervangende auto aangeboden. Dit is een tijdelijk oplossing en deze leenauto moet weer zo snel mogelijk bij de hulpverlening worden ingeleverd. Wij wisselen de auto daarom altijd op een korte termijn naar een auto uit onze huurvloot.

Heb ik recht op vervangend vervoer?

Dit is afhankelijk van uw leasecontract en kan per contract verschillen. In uw contract staat precies aangegeven of u recht heeft op vervangend vervoer. Voorkom onverwachte kosten en controleer altijd vooraf of vervangend vervoer is inbegrepen. Met onze aanvullende service ‘vervangend vervoer’ is uw contract simpel uit te breiden. U kunt ook contact opnemen met de berijdersdesk via 030 – 760 5002.

Wat mag ik van vervangend vervoer verwachten?

Afhankelijk van de afspraken in het leasecontract, wordt er een auto uit vooraf vastgestelde klassen ingezet. Hierbij krijgt u een auto toegewezen conform de klasse die in het leasecontract is overeengekomen, indien u voor gelijkwaardig vervangend vervoer heeft gekozen kan het voorkomen dat de uitvoering en het uitrustingsniveau verschilt. Wij leveren altijd een representatieve auto.

Kan ik mijn tankpas gebruiken voor mijn vervangende auto?

Ja, dat is geen enkel probleem. Bij vervangend vervoer kunt uw de tankpas gewoon blijven gebruiken. Bij het afrekenen kunt u aangegeven dat het om een vervangende auto gaat.

Heb ik een eigen risico bij vervangend vervoer?

Het antwoord is: ja, als er schade ontstaat aan de vervangende auto wordt daarvoor een eigen risico in rekening gebracht. Let op: de hoogte kan afwijken van de voorwaarden van uw leasecontract. Het is dan ook zeer raadzaam de voorwaarden goed door te nemen voordat u tekent voor de vervangende auto.

Heb ik in het buitenland ook recht op vervangend vervoer?

Wanneer de auto niet binnen 24 uur gerepareerd kan worden, kunt gebruik maken van een vervangende auto. De specifieke voorwaarden voor de afhandeling vindt u in het leasecontract. In het buitenland zetten wij een gelijkwaardige autoklasse in. Voor een vervangende auto in het buitenland geldt een maximale inzetduur van 14 dagen. Voor meer informatie kunt ook contact opnemen met de berijdersdesk via 030 – 760 5002.

Wat is een voorloopauto?

Een voorloopauto is een tijdelijke auto die ingezet kan worden wanneer de levering van de nieuwe leaseauto op zich laat wachten. Wilt u gebruik maken van een voorloopauto? Laat ons dat weten, wij denken graag met u mee voor een persoonlijke oplossing op maat.

Banden

Moet ik winterbanden laten monteren?

In Nederland zijn winterbanden niet verplicht. In het belang van uw eigen veiligheid raden winterbanden ten zeerste aan. Bij winterse omstandigheden geven winterbanden meer grip dan gewone banden, vooral als er sneeuw ligt. De winterbanden zorgen voor en beter contact met de weg. Omdat het rubber van de winterbanden soepel blijft bij lagere temperaturen.

Het leasecontract uitbreiden met winterbanden? Neem dan contact op met de berijdersdesk: 030 – 760 5002.

Mag ik winterbanden laten monteren?

In uw leasecontract staat vermeldt of winterbanden zijn inbegrepen. Winterbanden laten toevoegen aan het leasecontract? Neem dan contact op met de berijdersdesk op 030 – 760 5002 zij helpen uw graag verder.

Kunnen winterbanden achteraf worden toegevoegd in het contract?

Ja, dat is mogelijk. Hiervoor is wel een akkoord van de contracteigenaar nodig. Bent u de contracteigenaar dan kunt u contact met ons opnemen op 030 – 760 5002.

Waar kan ik winterbanden laten monteren?

Wisselt u voor de eerste keer naar winterbanden? Maak een afspraak bij AutoFirst of Vakgarage bij u in de buurt. Voor het maken van een afspraak heeft enkele gegevens nodig: de bandenmaat, load index en snelheidscodering van uw banden. Deze informatie kunt u aflezen van uw huidige banden. Verder heeft u ook de meldcode van uw auto nodig, deze kunt u terugvinden op uw kentekencard.

Waar kan ik mijn banden laten wisselen?

Heeft u eerder op winterbanden gereden, dan kunt een afspraak maken waar de laatste keer de bandenwissel is uitgevoerd. Maak direct een afspraak bij AutoFirst of Vakgarage bij u in de buurt.

Kan ik mijn banden op een andere plek laten wisselen?

Dat is mogelijk, maar dit is dan voor uw eigen rekening.

Schade

Wat moet ik doen als er een sterretje in de ruit zit?

Maak dan een afspraak bij AutoFirst of Vakgarage bij u in de buurt. Let op! Laat een sterretje geen barst worden, bij sterreparatie wordt géén eigen risico in rekening gebracht. Bij overige ruitschade wel.

Wat moet ik doen als er een barst in mijn ruit zit?

Maak dan een afspraak bij AutoFirst of Vakgarage bij u in de buurt. Bij ruitschade wordt er een eigen risico in rekening gebracht. De hoogte van dit eigen risico staat in uw leasecontract vermeld. Voor vragen over ruitschade neem contact op met de berijdersdesk via: 030 – 760 5002.

Wat moet ik doen als er schade is waarbij een tegenpartij betrokken is?

Vul altijd op de plaats van de gebeurtenis het volledige Europees schadeformulier in. Beide betrokken partijen moeten het formulier ondertekenen! Neem daarna direct contact met de berijdersdesk via: 030 – 760 5002. In overleg verwijzen wij u naar schadeherstelbedrijf in uw regio. U kunt vervolgens direct zelf een afspraak maken met het schadeherstelbedrijf, om de schade te laten herstellen.

Het (ondertekende) schadeformulier kunt u sturen naar:
Garant Lease
Antwoordnummer 310 (geen postzegel nodig!)
2130 VB Hoofddorp

Of u kunt deze mailen naar: garantlease@dealertotaalconcept.nl

Wat moet ik doen als door een onbekende tegenpartij schade is veroorzaakt?

Als er schade is aan uw voertuig is, die niet is veroorzaakt door een ander voertuig. Dan kunt u hiervoor ook het Europees schadeformulier gebruiken. Stuur het ondertekende schadeformulier naar ons adres (zie vorige vraag). Wij helpen u dan om de schade zo snel mogelijk te laten herstellen. In overleg verwijzen wij u naar een schadeherstelbedrijf bij u in de regio.
Is het aannemelijk dat de schade toch veroorzaakt is door een motorvoertuig? Kijk dan of u een claim kunt in dienen bij Waarborgfonds Motorverkeer. De contracteigenaar van de leaseauto heeft hier belang bij. Een succesvolle claim heeft in de toekomst geen negatief effect op een eventuele no-claim korting.

Geef zo duidelijk mogelijk aan waar u schade heeft aan uw voertuig. Na ontvangst van uw melding nemen wij contact met u op over de verdere afhandeling van de schade.

Diefstal

Wat moet ik doen als mijn leaseauto is gestolen?

Doe direct aangifte bij de politie! Daarna belt u met ons – via: 030 – 760 5002 – Wij zijn 7 dagen per week 24 uur per dag bereikbaar.

Wat moet ik doen als er is ingebroken?

Doe direct aangifte bij de politie! Daarna belt u met ons – via: 030 – 760 5002 – Wij zijn 7 dagen per week 24 uur per dag bereikbaar.

Ben ik verzekerd tegen diefstal?

Ja, u bent verzekerd tegen diefstal. Wel kan er een eigen risico van toepassing zijn. Hiervoor kunt u het beste contact opnemen met de berijdersdesk via: 030 – 760 5002.

Zijn mijn spullen in de auto meeverzekerd?

Nee, uw eigendommen in de auto zijn niet meeverzekerd. Wij adviseren u nadrukkelijk om geen waardevolle spullen in de auto te laten liggen. Mocht u waardevolle spullen voor uw werk vervoeren, dan adviseren wij om hier een passende verzekering voor af te sluiten.

Auto inleveren of overnemen

Kan ik mijn leaseauto overnemen?

Ja, dat is zeker mogelijk. Als berijder en/of contracteigenaar van een leaseauto heeft u altijd de eerste optie om de auto over te nemen. Wilt u meer weten over het overnemen van uw leaseauto? Of bent u benieuwd naar de overnameprijs? Neem dan direct contact op met de berijdersdesk via: 030 – 760 5002.

Hoe maak ik een afspraak om mijn leaseauto in te leveren?

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via: 030 – 760 5002

Waar kan ik mijn leaseauto inleveren?

Voor het maken van een afspraak voor het inleveren van een leaseauto belt u met de berijdersdesk: 030 – 760 5002. De berijdersdesk zal in overleg ook de locatie met u afstemmen voor het inleveren van de leaseauto.

Mag ik mijn leaseauto eerder inleveren?

Ja, dat is mogelijk. Hier kunnen wel extra kosten aan verbonden zijn. Bespreek dit altijd met de berijdersdesk via 030 – 760 5002.

Wat hoort bij mijn leaseauto als ik deze inlever?

Bij het inleveren van uw leaseauto horen ook alle meegeleverde zaken en documenten. Denk hierbij onder andere aan:

Reservesleutel(s)

Kentekenbewijs

Groene kaart

Boekjes (instructie en onderhoud etc.)

Alle accessoires inbegrepen bij het leasecontract (zoals dakkoffers, trekhaken en toebehoren, etc)

Software voor het navigatiesysteem

Wat gebeurt er met mijn tankpas?

Deze zal worden geblokkeerd na het einde van uw leasecontract en is dus niet meer actief. Wij adviseren u voor de zekerheid de pas door te knippen, na einddatum leasecontract.

Hulpverlening

Hoe kan ik pechhulp aanvragen?

Bel: +31 (0)88-5543999 voor de (internationale) hulpdienst van Garant Lease (en Hiltermann Lease). Op dit nummer zijn wij 7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar. Onze hulpdienst zorgt ervoor dat u bij pech, schade of ongeval mobiel blijft en zo spoedig mogelijk uw weg weer kunt vervolgen.

Welke hulp kan ik verwachten?

Wij laten u nooit langs de weg staan, dat staat voorop! De geboden hulpverlening hangt af van de situatie waarin u verkeerd en de afspraken die in het leasecontract zijn gemaakt.

Hulp nodig? Bel dan naar: +31 (0)88-5543999 voor de (internationale) hulpdienst van Garant Lease (en Hiltermann Lease). Op dit nummer zijn wij 7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar.

Wie betaalt de kosten voor de pechhulp?

Dit hangt af van de situatie en de afspraken die in het leasecontract hierover zijn gemaakt. Heeft u hulp nodig? Bel dan naar ons (internationale) hulpdienst: +31 (0)88-5543999 wij zijn 7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar!

Contract

Kan ik mijn leasecontract wijzigen?

Meestal kunt u uw leasecontract tussentijds aanpassen. Hier kunnen wel fiscale en financiële gevolgen aan vast zitten. Wilt u het leasecontract aanpassen? Bespreek de mogelijkheden met de berijdersdesk via: 030 – 760 5002 of garantlease@dtc.nu.

Kan ik mijn leasecontract verlengen?

In de meeste gevallen is dat mogelijk. Hier kunnen wel fiscale en financiële gevolgen aan vast zitten. Bespreek de mogelijkheden met de berijdersdesk via 030 – 760 5002 of garantlease@dtc.nu.

Kan ik mijn leasecontract vroegtijdig beëindigen?

Ja, dat is mogelijk. Hier kunnen wel extra kosten aan verbonden zijn. Bespreek dit altijd met de berijdersdesk via: 030 – 760 5002 of garantlease@dtc.nu.

Wat moet ik doen als ik meer kilometers rijd dan in het leasecontract staat?

In het contract is een meerprijs per extra gereden kilometer opgenomen. Deze worden aan het einde van de looptijd afgerekend. Vaak is het verstandig om het kilometrage in het contract te laten aanpassen, dat voorkomt een mogelijk hoge eindafrekening. Neem hiervoor contact op met de berijdersdesk op: 030 – 760 5002.

Waar kan ik mijn adreswijziging doorgeven?

Een adreswijziging kunt u per mail aan ons doorgeven via: garantlease@dtc.nu. Onder vermelding van uw kenteken.

Verklaringen en documenten

Moet ik de kentekencard altijd bij me hebben?

Het is wettelijk verplicht om de kentekencard en rijbewijs bij u te hebben als u met de leaseauto onderweg bent.

Wanneer ontvang ik mijn kentekencard?

Als uw nieuwe auto wordt geleverd krijgt u een tijdelijke tenaamstelling, die het kentekenbewijs tijdelijk vervangt. De kentekencard ontvangt u via de post binnen drie tot vijf werkdagen na aflevering van de auto.

Moet ik mijn verzekeringsbewijs altijd bij me hebben?

Het is verplicht om een verzekeringsbewijs te kunnen tonen. Zowel een digitale kopie als een hard-copy zijn geldig. Een “Groene Kaart” is niet meer verplicht.

Wat moet ik doen als mijn verzekeringsbewijs kwijt is?

Neem dan contact met ons op, dan ontvangt u van ons een nieuwe. Deze ontvangt u per mail, het is daarom aan te raden om die mail goed te bewaren.

Wat moet ik doen als mijn kentekencard kwijt is?

Bent u uw kentekencardkwijt? Neem dan contact met ons op om een nieuwe aan te vragen. Hier worden wel kosten voor in rekening gebracht: € 46,50 excl. BTW.

Hoe krijg ik een parkeerverklaring?

Deze kunt u opvragen via de berijdersdesk via: 030 – 760 5002

Bekeuringen

Waar kan ik mijn bekeuring inzien?

Afhankelijk van de eerder gemaakte afspraken wordt een bekeuring aan u doorgestuurd. Neem contact op met de berijdersdesk via: 030 – 760 5002, voor een duidelijk overzicht.

Hoe kan ik bezwaar maken tegen een bekeuring?

Om bezwaar te maken heeft u een machtiging van Garant Lease nodig. U kunt een machtiging aanvragen door contact met ons op te nemen. Zorg dat u binnen de aangegeven termijnen bezwaar maakt. Deze staan vermeld op de bekeuring.

Facturatie & Brandstof

Wanneer wordt geïncasseerd?

De incasso voor de eerstvolgende maand vindt plaats aan het einde van de huidige maand. Bijvoorbeeld: eind maart vindt de incasso voor april plaats.

Wat moet ik doen als mijn brandstofpas kapot, kwijt of gestolen is?

Om te voorkomen dat er misbruik wordt gemaakt van uw brandstofpas, moet u de pas zo snel mogelijk te blokkeren. Het is mogelijk dit zelf te regelen bij MultiTank card of bel ons op 030 – 760 5002.

Website: https://pms.mtc.nl/pls/apx/f?p=200:LOGIN:14738618589693

iOS: https://apps.apple.com/nl/app/multitankcard/id1424251530

Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.outsystemsenterprise.mtc.MTc

Wat kan ik doen als ik mijn pincode vergeten ben?

Neem contact op met onze helpdesk via: 030 – 760 5002

Wanneer ontvang ik mijn tankpas of laadpas?

Wij werken samen met Multi Tankcard (MTC) om u van een tank- of laadpas te voorzien. De levertijd van deze pas bedraagt circa 5 werkdagen. U ontvangt uw pincode altijd in een aparte brief.

Zakelijk Leasen

Mag ik mijn zakelijke leaseauto bestickeren?

De zakelijke leaseauto mag u op eigen kosten en risico laten bestickeren. Deze moeten bij inlevering van de auto verwijderd zijn en mogen geen zichtbare verkleuring achterlaten. Eventuele kosten voor het verwijderen van reclamebelettering en eventuele schade worden aan u in rekening gebracht.

Wat kost het als ik mijn contract vervroegd op wil zeggen?

Bij het vroegtijdig opzeggen van uw leasecontract zijn altijd extra kosten verbonden. Bespreek dit altijd met de berijdersdesk via: 030 – 760 5002 of mail naar garantlease@dtc.nu.

Heeft zakelijk leasen invloed op mijn hypotheek?

In tegenstelling tot private lease wordt een zakelijke leaseauto niet meegewogen in een hypotheekaanvraag.

Kan ik als zzp’er zakelijk leasen?

Dat is mogelijk. Bij Garant Lease geven wij graag zzp’ers de kans om een auto te leasen. Benieuwd naar de mogelijkheden, neem contact op met onze helpdesk via: 030 – 760 5002.

Kan ik als starter een leasecontract afsluiten?

Jazeker. Ook startende ondernemers kunnen bij ons terecht voor een leaseauto. Als uw bedrijf staat ingeschreven bij de KvK en uw financiële gegevens zijn goedgekeurd kunt u in no-time de weg op.

Wie mag er in mijn zakelijke lease auto rijden?

U mag aan iedereen met een geldig rijbewijs uw leaseauto ‘uitlenen’. Houd er wel rekening mee dat u zelf verantwoordelijk blijft voor de auto: schade en bekeuringen komen echter op uw naam.

Wat is inbegrepen in de leaseprijs?

Met een operational leasecontract zijn de meeste zaken al inbegrepen in de leaseprijs inbegrepen zoals: de auto, verzekeringen, reparatie en onderhoud, standaard banden, standaard hulpverlening en belastingen.

Auto’s

Wat is de levertijd van een zakelijke leaseauto?

De levertijd van een zelf samengestelde auto hangt af van meerdere factoren. Zo verschilt de levertijd per merk en model. Ook zorgt een chiptekort momenteel voor oplopende wachttijden.

De levertijd van onze actiemodellen verschillen per model. Sommige actiemodellen zijn direct uit voorraad leverbaar en soms moeten deze nog besteld worden. Op enkele actiemodellen zult u helaas wat langer moeten wachten.

Neem contact met ons op zodat wij voor uw situatie een inschatting kunnen maken.

Hoe ziet de aflevering van mijn nieuwe zakelijke leaseauto er uit?

Als u uw aanvraag heeft ingediend en deze is goedgekeurd ontvangt u de overeenkomst per mail. Zodra wij het contract getekend retour hebben ontvangen, nemen wij contact met u op over de levering van de auto. Uw auto wordt bij een geselecteerde garage in uw buurt aan u afgeleverd.

Waar moet ik op letten als ik mijn nieuwe leaseauto ophaal?

Garant Lease zorgt ervoor dat alles in goede staat wordt afgeleverd. Toch raden wij aan altijd zelf nog even een check te doen als u de auto ophaalt. Is de auto onbeschadigd? Klopt de kilometerstand en zijn de bestelde opties aanwezig? Test ook gelijk even of alle knoppen en schakelaars werken. Zo komt u niet voor onverwachte verrassingen te staan.

Kan ik een zakelijke leaseauto zelf samenstellen?

Met behulp van onze auto configurator kunt u precies de auto samenstellen zoals u wilt. Bepaal zelf welke uitvoering u wilt om vervolgens uit een ruim aantal aanvullende opties te kiezen en uw droomauto samen te stellen.

Kredietacceptatie

Wat gebeurt er als de werkgever de maandelijkse kosten van het leasecontract niet meer kan betalen?

Als de werkgever (ook wel contractant genoemd) het maandelijkse termijnbetaling niet meer kan voldoen zal er een overleg plaatsvinden over de continuïteitverwachtingen van de onderneming. Op basis hiervan zal het zakelijke leasecontract voortgezet of beëindigd worden. De evt. kosten hiervan worden in rekening gebracht aan de contractant.

Welke criteria moet een onderneming aan voldoen om een kredietakkoord te krijgen?

Wij bekijken per situatie of het verstandig is voor beide partijen om een overeenkomst aan te gaan. De onderneming moet in ieder geval staan ingeschreven bij de KvK. Er moet een gezonde verhouding tussen de hoogte van de investering en de financiële prestaties van de onderneming zijn.

Kan ik als nieuwe onderneming slagen voor een kredietcheck?

Bij Garant Lease is het onze missie om startende ondernemers te koppelen aan een mobiliteitsoplossing. Wij zullen nieuwe ondernemingen overwegen in onze kredietacceptatie. En bekijken per aanvraag of wij een financieel passend voorstel kunnen doen.

Hoe lang duurt het kredietacceptatie proces?

Wij zijn trots op onze handelingssnelheid, ook voor het kredietacceptatie proces. Wij streven ernaar om binnen 1 of 2 werkdagen uw aanvraag te behandelen en contact met u op te nemen.

Overige Vragen

Moet er bijtelling worden betaald bij operational lease?

Ook bij operational lease betaalt u een bijtelling als er meer dan 500 km per jaar privé in de zakelijke leaseauto wordt gereden. De hoogte van de bijtelling hangt af van de type auto en de afspraken die zijn opgenomen in het contract.

Is leasen voordeliger dan kopen?

In veel gevallen is leasen voordeliger dan kopen. Dit komt doordat u met leasen kunt profiteren van de inkoopvoordelen van de leasemaatschappij. Dit voordeel wordt wel minder als u veel schadevrije jaren heeft opgebouwd.

Als mijn auto na afloop van de leaseperiode minder waard is, heb ik daar last van?

Als leasemaatschappij nemen wij het risico van de restwaarde volledig op ons.

Wanneer is het verstandig om een extra verzekering af te sluiten?

In ons standaard verzekeringspakket zit geen rechtsbijstandsverzekering of een schadeverzekering voor inzittenden. Als u vaak met anderen in de auto zit is een schadeverzekering voor inzittenden ten zeerste aan te raden. Een rechtsbijstandverzekering kan u helpen als u verstrikt raakt in een juridisch conflict.

Kan ik een nieuwe partij als Garant Lease wel vertrouwen?

Garant Lease is eigenlijk geen nieuwe naam in de automotive & leasing sector. Garant Lease is al in 2015 ontstaan uit een samenwerking tussen Vakgarage en Hiltermann Lease.

Waarom zou ik een auto leasen bij Garant Lease?

Een auto leasen bij Garant Lease kent veel voordelen. Het scherpste aanbod met een uitstekende service. Onze voorwaarden zijn goed en wij proberen u altijd zo goed mogelijk verder te helpen.